Etelä-Kymen Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Etelä-Kymen Hengitysyhdistys on Hengitysliiton jäsenyhdistys. Se on perustettu vuonna 1946 ja sen jäsenmäärä on hieman yli 200. Yhdistyksen toimialue Kotkan kaupunki, Pyhtään kunta, Haminan kaupunki, Virojoki ja Miehikkälä.

Yhdistyksen toiminnassa pyritään huomioimaan eri-ikäisten jäsenten tarpeet järjestämällä koko perheille suunnattua toimintaa. Yhdessä lähiyhdistysten eli Kymin- Karhulan ja Haminan yhdistysten kanssa järjestämme ajankohtaisista aiheista luentotilaisuuksia sekä retkiä.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Toiminnasta tiedottaminen

Jäsenyys

Liittymällä paikallisen hengitysyhdistyksen jäseneksi pääset osalliseksi yhdistyksen ja liiton tarjoamista palveluista. Lisäksi voit osaltasi vaikuttaa hengityssairaille tärkeisiin asioihin. Kuka vain, joka hyväksyy liiton säännöt, voi liittyä jäseneksi! Lue lisää ja katso ohjeet jäseneksi liittymiseksi Hengitysliiton verkkosivuilta.

Jäsenmaksu

• Varsinainen jäsen 22 euroa.
  • Perheenjäsen ja lapsijäsen 11 euroa.

Helpoiten liityt Etelä-Kymen hengitysyhdistyksen jäseneksi Hengityliiton sivuilla tai pyytämällä jäsenlomakkeen yhdistyksemme sihteeriltä.

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Yhdistyksen jäsenenä pääset osallistumaan kaikkiin yhdistyksen sekä hengitysliiton järjestämiin tilaisuuksiiin ja tapahtumiin.

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä sähköpostitse etelakymi@hengitysyhdistys.fi
tai soittamalla 045 114 5901.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Leena Kolari