Sisäilmasta sairastuneiden vertaistukiryhmä

Iisalmen Seudun Hengitysyhdistyksessä toimii sisäilmasta sairastuneiden vertaistukiryhmä. Sosionomiopiskelija Sirpa Oksanen toimii ryhmän vetäjänä. Ota Sirpaan yhteyttä jos tunnet mielenkiintoa vertaisryhmätoimintaan. Sirpan os. sirpa.oksanen@hengitysyhdistys.fi tai puh. 040 830 6873

Vertaistukiryhmä syksy 2016

Maanantai 5.9. klo 18.00 Väisälänmäki Lapinlahti

TEEMA: Luonnonvoima

Lähtö klo17.30 Citymarketin pihasta kimppakyyti, ulkoiluvarustus.

Ota omat eväät mukaan!

Maanantai 3.10. klo 18.00 Haukiniemenkatu 1

TEEMA: Minun elämäni

Maanantai 7.11. klo 18.00 Haukiniemenkatu 1

TEEMA: Aarrekartta

Maanantai 12.12. klo 18.00 Haukiniemenkatu 1

TEEMA: Pikkujoulu

Muutokset mahdollisia!

Vertaistukiryhmä kevät 2017

Maanantai 16.1.2017 klo 18.00

Teema: Rentoutus

Maanantai 13.2.2017 klo 18.00

Teema: Aarrekartan tarkennus

Maanantai 13.3.2017 klo18.00

Teema: Kiitollisuus meditaatio

Maanantai 10.4.2017 klo 18.00

Teema: Ulkoilupäivä

Paikka: Auki

Pe 19. – la 20.5.2017

Teema: Kevätkauden päättäjäiset (ilmoittautuminen)

Paikka: Jokiniemen matkailu

Muutokset mahdollisia!

Vertaistuen merkitys sisäilmasta sairastuneille on tärkeää

Hengitysliitto ja hengitysyhdistykset eri puolilla Suomea muistuttavat siitä, että tällä hetkellä suurin ilmanlaadun ongelma on sisäilma. Sisäilmaan liittyvät ongelmat koskettavat tuhansia suomalaisia.

Jopa 600 000 – 800 000 suomalaista altistuu päivittäin kosteus- ja homevaurioille kodeissa, työpaikoilla, kouluissa ja päiväkodeissa. Sairastuneita on arviolta tuhansia.

Vertaistuki on tärkeää sisäilmasta sairastuneille, jotka voivat terveytensä lisäksi menettää esimerkiksi kotinsa tai työpaikkansa. Vertaistuki antaa mahdollisuuden jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden sairastuneiden kanssa ja saada toisilta tukea.

Valtakunnallista vertaistukea tarjoaa Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin. Puhelimessa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vertaisohjaajat ja kokemustoimijat. Puhelin tarjoaa tukea ja apua sisäilmasta sairastuneille ja heidän omaisilleen. Puhelimesta vertaistukea saavat esimerkiksi henkilöt, jotka eivät voi välimatkojen takia osallistua vertaisryhmiin.

Lisätietoa Hengitysliiton ja hengitysyhdistysten tarjoamasta vertaistuesta saa osoitteesta www.hengitysliitto.fi/vertaistuki.

Iisalmen Seudun Hengityksessä toimii sisäilmasta sairastuneiden vertaisryhmä jota ohjaa Hengitysliiton kouluttama kokemustoimija.  Ryhmä etsii kokoontumistilaa Iisalmesta, joten jos sinulla on tarjota sisäilmaltaan terve tila ilmoita siitä yhdistyksen sihteeri Eila Huuskolle puh. 044 5592210 tai sähköpostilla iisalmenseutu@hengitysliitto.fi.

Iisalmen Seudun Hengitysyhdistyksen toimitilassa osoitteessa Riistakatu 5 on avoimien ovien päivä 24.8. klo 10 - 13, jolloin yhdistyksen sisäilmasta sairastuneiden vertaisryhmän ohjaajat ovat tavattavissa.

Ryhmät: