Vertaistoiminna kehittäminen

Julkaisuaika:
16.12.2016 17:32
Olemme kartoittamassa vertaistoiminnan kehittämistä.....

Hei,
Olemme kartoittamassa vertaistoiminnan kehittämistä jäsenkuntaamme mahdollisimman hyvin palvelevaksi. Onko tarvetta eri sairausryhmien sisällä omalle toiminnalle? Vai olisiko pelkästään kaikille yhteistä? Missä määrin tarvetta olisi asiantuntijatilaisuuksille? Olisitko halukas osallistumaan vertaistapaamisiin?

Kaikkiahan meitä yhdistää hengityselinsairaiden ja omaisten hyvinvoinnin tukeminen ja kehittäminen. Vertaistoiminta on yhdessäoloa ja yhdessä tekemistä niin iloissa kuin suruissakin. Alueellinen kenttä on iso: Kajaani, Paltamo, Ristijärvi, Puolanka. Onko eri alueilla tarvetta järjestää omia tapaamisia vai kiinnostaako etäyhteyksien kautta verkkotapaamiset?
Jäsenkuntamme ikärakenne painottuu yli 65-vuotiaisiin, mutta myös nuorempia jäseniä on. Missä määrin olisi tarvetta järjestää vertaistoimintaa suunnattuna eri ikäisille? Millaista se voisi olla? Millaiset mahdollisuudet on osallistua tapaamisiin päivällä? illalla? arkena? viikonloppuina?

Olisin tosi kiitollinen kaikista yhteydenotoista asian tiimoilta. Hengitysliiton aluesuunnittelija Päivi Suuniittu on luvannut osaltaan auttaa meitä mahdollisuuksien mukaan, kunhan vain saadaan tietoa, mitä me tarvitsemme. Päivin kautta saamme varmasti myös liittomme työntekijöitä jalkautumaan Kainuuseen.
Minut saa kiinni sähköpostilla teijahhuotari@gmail.com tai puhelimitse 050 3403781.

Kajaanissa toimistossa kokoontuvassa Porinakerhossa joulutauón jälkeen keskiviikkona 11.1.2017 klo 12-14 poristaan myös tästä vertaistoiminnan tarvekartoituksesta, joten yhteydenottoja kaipaan mahdollisimman pian. Toki myöhemminkin on mukavaa, jos otetaan yhteyttä.

Teija Huotari

Ryhmät: