Yhdistys 70 vuotta

Kontiolahden Hengitysyhdistys vietti 70 vuotisjuhliaan Kontiolahden koulukeskuksen Ohto-salissa 29.9.2013. Monista yhteensattumista huolimatta reilut seitsemänkymmentä juhlavierasta saapui juhlaan. Juhlat alkoivat juhlallisesti nuoren sellonsoittajan Ella Hämäläisen kauniilla musiikki tulkinnalla. Yhdistyksen puheenjohtaja Kauko Riikonen toivotti kutsuvieraat ja muun juhlaväen tervetulleeksi juhlaan kiittäen kaikkia Kontiolahtelaisia yhteistyökumppaneitä ja Hengityliittoa saamasta tuesta. Kiittäen myös kaikkia tapahtumissa mukana olleita, ilman heitä tapahtumat eivät olisi toteutuneet. Jarmo Suhonen oli kirjoittanut juhlaan sopivan runon, nuoret harmonikan soittajat Eemil ja Linda Ullgreen hellyttivät juhlayleisön reippaalla esiintymisellään. Juhlapuheessa  järjestöjohtaja Mervi Puolanne toi Hengityliiton kiitokset yhdistykselle sen pitkästä ansiokkaasta toiminnasta toivottaen samalla antoisia toimintavuosia. Musiikkitervehdyksen juhlaan toivat Pirkko ja Tapani Nuutinen. Juhlassa muistettiin myös pitkäaikaisia toimijoita. Kultaisen ansiomerkin sai yhdistyksen vara-puheenjohtaja Kukka-Maaria Luostarinen Hopeisen ansiomerkit saivat Yhdistyksen sihteeri Aila Riikonen ja puheenjohtaja Kauko Riikonen. Juhla päättyi yhteisesti laulettuun Karjalaisten lauluun säestäjänä musiikinopettaja Leena Suomela.

Juhlakuvat löytyvät kuvagalleriasta.

Ryhmät: