Liikunta- ja uniapneauutisia

Julkaisuaika:
15.3.2016 09:57

Kotkan Hengitysyhdistys vietti tammikuun lopulla liikuntaviikonloppua Tanhuvaaran Urheiluopistolla. Mukana oli 12 yhdistyksen aktiivista jäsentä. Matkaan lähdimme Kotkasta perjantaina klo 14.00 yhteiskuljetuksella.

Perillä Tanhuvaarassa saimme tutustua erilaisiin sisä- ja ulkoliikuntalajeihin, lumikenkäkävelyyn, vesijuoksuun ja melkein kaikkeen niiden välillä. Boccia ja sisäcurlig innostivat leikkimieliseen kilpailuun ja saivat sykkeen mukavasti nousemaan. Nivelille ystävällinen vesijuoksu taas yllätti rankkuudellaan monen ensikertalaisen ja joku totesikin tunnin jälkeen löytäneensä siitä itselleen sopivan liikuntaharrastuksen.

Lauantai-illan vietimme yhdessä saunoen ja syöden. Kotia kohden lähdimme sunnuntaina puolelta päivin mielessä kaikki lupaukset aktiivisen liikuntaharrastuksen aloittamisesta. Ensi vuonna uudestaan!

Happiliikuntaryhmä aloitti pienen tauon jälkeen Kotkassa. Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin klo 17.00 - 18.00 Kumppanuustalo Viikarissa, Mariankatu 24, 48100 Kotka (sisäänkäynti sisäpihalta). Ryhmää vettää kuntoutusohjaaja Riitta Luoma. Ilmoittautumiset ja tiedustelut puh. 045 1145901.  Ryhmä on tarkoitettu hengityssairaille sekä heidän läheisilleen. Liikkuminen ryhmässä on kevyttä ja jokainen voi tehdä siinä oman kunnon mukaisesti liikkeitä. Tervetuloa mukaan!

Kansallista uniapneapäivää vietetään 16.3.2016. Haminan, Kymi-Karhulan ja Kotkan yhdistyksen jäseniä on silloin tavattavissa ABC Amiraali (Haminantie 1) huoltoasemalla klo 12.00 - 18.00. Tervetuloa tapaamaan ja keskustelemaan uniapneasta ja yhdistysten toiminnasta !

Kirjoittaja: Reija Lipponen, Kotkan hengitysyhdistyksen pj.

Ryhmät: