Maija Kaveriselle Mainio teko -kunniamaininta

Julkaisuaika:
15.3.2016 09:21

Itä-Suomen alueen kehittämis- ja neuvottelupäivillä Kuopiossa 27.2.2016 muistettiin Lieksan hengitysyhdistyksen puheenjohtajaa Maija Kaverista Mainio teko- kunniamaininnalla aktiivisesta jäsenhankintatyöstä.

Kuva: Helena Narkilahti

Maija kertoo, että yhdistyksen hallituksessa oli keskusteltu ja suunniteltu vuotta 2015 ja asetettu tavoitteeksi 50 uuden jäsenen liittyminen yhdistykseen. Päätimme hallituksessa, että aina kun olemme yhdistyksenä esillä ja eri tilaisuuksissa keskustelemme ihmisten kanssa, kerromme hengitysasioista ja yhdistyksen toiminnasta. Hän korostaa vielä sitä, että keskusteluun on oltava aikaa ja on oltava läsnä.

Yhdistyksen toiminnassa painottuu myös vuonna 2016 jäsenhankinta ja –huolto. Hallitus on helmikuussa käymässään keskustelussa kirkastanut myös itselleen sitä mikä on hengitysyhdistyksen toiminnan tarkoitus. Maija kertoo, että jäsentensä huoltamisessa Lieksan yhdistys huolehtii sekä hengityssairaiden jäsenten että ei-hengityssairaiden jäsenten osallisuudesta ja osallistumisesta. Maija sanoo, että ei-hengityssairaat jäsenet ovat arvokas talkooapu monissa asioissa ja silloin kun hengityssairas ei itse jaksa niin aktiivisesti enää osallistua eri tapahtumien toteuttamiseen.

Maija kertoo olleensa todella yllättynyt saamastaan huomiosta. Hyvä, että en kaatunut, hän naurahtaa iloiseen tapaansa. Maija kertoo vievänsä Mainio teko- kunniakirjan seuraavaan hallituksen kokoukseen ja on sitä mieltä, että se kuuluu koko hallitukselle.

Maija haluaa vielä muistuttaa, että niin yhdistykset kuin Hengitysliittokin tekevät arvokasta ja hyvää työtä hengityssairaiden ja puhtaan hengitysilman hyväksi. Hengitysliiton merkittävästä työstä on hyvä muistuttaa kun tänä vuonna Liitto täyttää 75 vuotta, lisää Maija.

Kirjoitus: Helena Narkilahti

Ryhmät: