Lieksan Hengitysyhdistys

Hengitysliiton tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Hengitysliitto on vaikuttava ja yhteistyöhakuinen sosiaali- ja terveysjärjestö, jonka ääntä kuulevat päättäjät ja kansalaiset. Yhdistyksemme on hengitysliiton paikallisyhdistys, jonka tavoitteet ja arvot ovat samat. Toiminta-alueemme on Lieksa, Nurmes ja Valtimo. Lämpimästi tervetuloa uudet jäsenet Joukkoomme, meitä kaikkia tarvitaan aina johonkin tehtävään. Vapaaehtoistyön on oltava mukavaa, kannustavaa ja sen on annettava hyvämieli tekijälleen. Voimme olla iloksi toinen toisillemme monin eri tavoin ja erilaisuudellamme.

Lieksan Hengitysyhdistys on perustettu ja merkitty rekisteriin 30.6.1955. Yhdistyksen toimisto sijaitsee osoitteessa:

Pielisentie 2-6
81700 LIEKSA
sähköposti: lieksa@hengitysyhdistys.fi

Toimistomme on toistaiseksi kiinni. Ilmoittelemme näillä nettisivuilla erikseen mahdollisista toimistolla järjestettävistä tapahtumista!

Yhdistyksemme kirpputori sijaitsee myöskin Pielisentien varrella, osoitteessa:

Pielisentie 46
81700 LIEKSA
puh. 040 483 5825

Hengitysyhdistyksen kirpputorilla voi kuka tahansa myydä omia tavaroitaan varaamalla kirpputoripöydän. Pöydän viikkomaksu on 20 €. Otamme myös lahjoituksia vastaan, vaatteiden osalta mieluiten hyväkuntoisia ja pestyjä.

Tervetuloa tekemään edullisia löytöjä!

Yhdistyksen tehtävänä on:

• Terveyden edistäminen

• Hengityssairaiden tukeminen

• Vertaistuen antaminen

• Ympäristön ja puhtaan ilman puolesta toimiminen

• Yhteistoiminnan kehittäminen, jäsentemme toiveita kuunnellen

• Virkistystoiminnan ja liikuntatapahtumien järjestäminen

Jäsenedut

• Hengitys-lehti neljä kertaa vuodessa (jäseneksi liittyneille.)
  • Ohjausta ja neuvontaa hengityssairauksien ennaltaehkäisystä, hoidosta ja kuntoutuksesta (tuetut lomat ja esitelehdet.)
  • Paikallisyhdistysten palvelut, esim. erilaiset vertaisryhmät ja -tapahtumat (liikuntaryhmät ja uimalippualennus)
  • Maksuttomat verenpaine-,ja PEFmittaukset
  •  Itä-Suomen alueen yhteiset virkistyspäivät (kevät ja syksy yhdistys
  • maksaa yhteiskuljetuksen)
  • Lieksan Uusi Apteekki ja Pielis-Apteekki antavat jäsenillemme 10% alennuksen vapaakauppatavaroista.
  • Pef-mittari 10 euroa kappele.
  • Yhdistyksen järjestämät virkistysmatkat ja retket, tuetaan matkakustannuksissa.
  • Hengitysliiton aluesuunnittelijan palvelut

Jäsenmaksut 2018