Mikkelin Seudun Hengitysyhdistys

Mikkelin Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tuomme hengityssairaiden äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön, jonka kautta voi osallistua ja vaikuttaa.

MITÄ TARJOAMME

Meiltä saat tietoa hengityssairauksista, niiden hoidosta ja hengitysterveyden esitämisestä. Järjestämme yleisötilaisuuksia ja luentoja. Teemme yhteistyötä paikkakuntamme viranomaisten, päättäjien, terveydenhuollon ja muiden kansalaisjärjestöjen kanssa. Pääset jakamaan kokomuksiasi vertaistuessa ja saat tukea sekä uusia ajatuksia.

YHDISTYKSEN JÄSENET JA TOIMIALUEET

Jäsentemme tautiluokitukseen kuuluu mm. astma, allerginen nuha, keuhko- ja ahtaumataudit, sisäilmasairauksia, asbestisairauksia aj harvinaisia hengityssairauksia. Myös jäsenten perheenjäsenet ja kaikki toiminnastamme kiinnotuneet ihmiset ovat tervetulleita jäseniksi.

Yhdistyksemme toimialueet: Mikkeli, Juva ja Hirvensalmi

APUVÄLINEITÄ, OPPAITA JA PALVELUITA

Yhdistys toimii EStery-talolla, jossa sijaitsee yhdistyksen toimisto ja kokoustila.Toimistolla on myynnissä huokeaan hintaa mm. PEF-mittareita, pölysuodattimia, terveystyynyjä, Jonas Oy:n hengitysilmanlämmittimiä, käsi- ja askartelutöitä, adresseja. Toimistolla on lisäksi vuokrattavana ilmanpuhdistimia.

JÄSENEDUT

Yhdistyksen jäsenenä saat monia etuja, kuten:

• Osallituminen vertaistukiryhmiin
  • Tietoa, neuvontaa ja asiantuntijaluentoja
  • kerhotoimintaa, jäseniltoja
  • Retkiä ja tapahtumia
  • Alennusta hengitysliiton majoitus palveluista
  • Hengitys-lehti viisi kertaa vuodessa
  • Hengitysliiton jäsensivut verkossa

Tervetuloa jäseneksi olitpa hengityssairas aikuinen, lapsi, nuori, perheenjäsen tai muuten toiminnastamma kiinnostunut.

Seuraa ilmoituksiamme Länsi-Savon järjestöpalstalla ja tortaisin ilmestyvän kaupunkilehden järjestöpalstalla.

Yhdistykemme on mukana Etelä-Savon sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry:n (ESTERY) toiminnassa mukana ja olemme yksi Esteryn 38 jäsenyhdistyksestä. Esteryn tehtävä on auttaa ja tukea Etelä-Savossa toimivien alan yhdistysten toimintaa järjestämällä yhdistysten tarpeisiin toimitiloja, yhteisiä koulutuksia, tapahtumia jne. Esteryn sekä Esteryn jäsenjärjestöjen tapahtumista, retkistä, ryhmistä jne. löydät ilmoituksia tortaisin ilmestyvän kaupunkilehden järjestöpalstalta, sekä Esteryn kotisivuilta tapahtumakalenterista.

Ryhmät: