Yhdistyksen uutisia

21.9.2013
Katso video: Miten astmalääkkeitä käytetään oikein 29.08.2013 ​Apteekkariliitto on julkaissut verkkosivuillaan parikymmentä lääkeannosteluvideota siitä, miten astmalääkkeitä käytetään oikeaoppisesti. ​Parin minuutin mittaisissa videoklipeissä näytetään yksityiskohtaisesti, kuinka keuhkoihin inhaloitavia astmalääkkeitä käytetään vaihe vaiheelta. Mukana on suurin osa Suomessa myyntiluvan saaneista astmalääkkeistä ja niiden käytön apuvälineistä. Videoklipeissä näytetään myös, miten annostelulaitteet puhdistetaan. Säännöllinen puhdistus pitää laitteet toimintakykyisinä ja miellyttävinä käyttää. Annosteluvideot on tarkoitettu astman tai keuhkoahtaumataudin hoidon tueksi ja ne löytyvät osoitteesta www.apteekkariliitto.fi
17.11.2012
Tänä vuonna ilmaisen influenssarokotteen saavat myös ne, joiden lähipiirissä on vakavalle influenssalle altis henkilö. Rokote ehkäisee influenssatartuntoja, joten rokottaminen suojaa rokotetun lisäksi hänen perheenjäseniään ja muita läheisiään. Erityisen tärkeä influenssarokote on niille, jotka ovat tekemisissä pitkäaikaissairaiden, ikääntyneiden ja imeväisten kanssa. Influenssarokotteen teho jää pitkäaikaissairailla ja ikääntyneillä vajaaksi. Alle 6 kuukauden ikäisille lapsille rokotetta ei voi antaa. Lähipiirin rokottaminen antaa heille lisäsuojaa ja pienentää sairastumisriskiä. Raskaana olevien läheisten rokottaminen suojaa tulevaa vauvaa. Virus voi tarttua lyhyessäkin kontaktissa, joten turhia rokotuksia ei ole