JÄSENKIRJE 2018

JÄSENTIEDOTE 2018

Oulaisten Seudun Hengitysyhdistys ry on perustettu vuonna 1942.  Yhdistyksemme tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa. Teemme aktiivista yhteistyötä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisten kansalaisyhdistysten kanssa.

Yhdistyksessä on yhteensä 271 jäsentä (16.10-17). Yhdistys toimii seitsemän kunnan alueella: Haapavedellä, Kärsämäellä, Merijärvellä, Oulaisissa, Pyhäjärvellä, Pyhännällä ja  Siikalatvalla.

TOIMINTAA VUONNA 2018

• Tammikuu:  Kärsämäki ja Oulainen kuntosalikäynnit ja uinnit alkavat kuukauden lopulla (talvi- ja kevätkausi)
  • Helmikuu: kevätkokous, Laskiaistapahtuma Kärsämäellä, Hyvinvointimessut Oulainen
  • Maaliskuu: hiihtokilpailut Kärsämäellä,  mahdollisesti uniapnea etäluento Oulainen
  • Toukokuu: astmaviikon tapahtuma Kärsämäellä  ”Tietoinen hengitys hyvinvoinnin tukena” 2.5.
  • Kesäkuu: Helin kesä 8.-10.6. Etelä-Suomessa Teema: ”Hyvää mieltä vapaaehtoisuudesta”
  • Syyskuu: kuntosalikäynnit ja uinnit jatkuvat syyskaudella   (riippuu rahatilanteesta), Syysretki
  • Lokakuu: Lisäaikaa Liikunnalle: ulkoilutapahtumat Oulaisissa ja Kärsämäellä
  • Marraskuu: syyskokous, pikkujoulut
  • Joulukuu: joulumyyjäiset Kärsämäellä

TARJOAMME SINULLE

• Hengitys -lehden neljä kertaa vuodessa ja Hengitysliiton ilmaisia oppaita
  • Edullisesti PEF-mittareita (Hinta 23 €/kpl, mittarit ovat myynnissä Oulaskankaan sairaalan  keuhkopolilla)
  • Kuntosalikäyntejä , uinteja, liikuntatapahtumia, retkiä ja luentoja

Ilmoitamme kaikista tapahtumistamme Pyhäjokiseutu lehdessä, Selänne –lehdessä,  Kaiku (Kärsämäen kuntatiedote),  yhdistyksen kotisivuilla ja mobiilitekstiviesteillä.

Voit ottaa myös yhteyttä sähköpostilla oulaistenseutu@hengitysyhdistys.fi

Osoitteesta www.hengitysliitto.fi löydät kaikki paikallisyhdistykset ja kotisivut. Sieltä löydät myös paljon ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa hengitysyhdistysten toiminnasta ja hengityssairauksista.

• Puheenjohtaja Aila-Marketta Lapiolahti p. 040 7269 850
  • Sihteeri Tarja Saukko p. 040 7244 430
  • Rahastonhoitaja Sirkka Raudaskoski p. 050 4007 970
  • Jäsenasiainhoitaja Tuula Huovila p. 044 3287 741
  • Sisäilmavastaava Auli Ylikauppila p. 050 5430 390
  • Uniapnea yhteyshenkilö Katariina Sulasalmi p. 040 0619932
  • Kärsämäen Silmu pj. Aila-Marketta Lapiolahti p. 040 7269 850

Olemme ottaneet käyttöömme Mobile kännykkäviestien lähettämiset jäsenillemme. Jos haluat tekstiviestejä kännykkääsi ja et ole vielä ilmoittanut kännykkänumeroasi, niin ilmoita se yhdistyksen sihteerille p. 040 724 4430. Mikäli et halua tekstiviestejä puhelimeesi, ilmoita siitäkin yhdistyksen sihteerille.

Ryhmät: