Parkano-villasukat Marjatta Rintalalle

Julkaisuaika:
20.6.2017 20:53
Parkano-villasukilla kiitettiin kesäkuussa Marjatta Rintalaa, joka on toiminut yli 30 vuoden ajan hengityssairaiden hyväksi Parkanossa. Hänellä on kahdeksas vuosi menossa Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen puheenjohtajana.

Villasukat liittyvät Lämpimin kiitoksin -tempaukseen, jonka Parkanon kaupunki aloitti 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Joka kuukausi juhlavuoden ajan ojennetaan Parkano-villasukat henkilölle, joka on toiminnallaan ja teoillaan lämmittänyt muiden mieliä ja sydämiä.

Edellinen Lämpimin kiitoksin -sukkien saaja Arja Grönfors halusi ojentaa sukat Rintalalle pitkäaikaisesta ja sitkeästä vapaaehtoistyöstä. Valinta oli hänelle selkeä.

– Eniten minua puhutteli Marjatan tuorein tempaus, jolla hankitaan häkämittari neuvolaan. Jospa äidit sen avulla ymmärtäisivät, miten vahingoittavasti tupakointi vaikuttaa sikiöön, Grönfors kertoi.

Varoja tätä häkämittaria varten kerätään esimerkiksi juhannusviikon torstaina myyjäisillä K-Supermarketin aulassa.

Grönforsin valintaan vaikutti myös se, että Rintala on käynyt terveyskeskuksessa toistakymmentä vuotta auttamassa tapahtumissa.

– Hän myös ohjaa jumpparyhmiä ja tekee monenlaisia suuritöisiä vapaaehtoishommia, joiden touhuaminen on usein yksinäistä puurtamista.

Marjatta Rintala koki itsensä etuoikeutetuksi vammaisjärjestöjen edustajaksi saadessaan tällaista tunnustusta. Hän kiitteli sekä Grönforsia että kaupunkia vapaaehtoistyön huomioimisesta ja arvostamisesta. Kaupunki ja erityisesti vapaa-aikapuoli ovat olleet hänelle tärkeitä yhteistyökumppaneita. Samoin kaupungin vammaisneuvosto on ollut merkittävä puolestapuhuja.

Juhlavuoden terveisinä parkanolaisille Rintala toi esiin ajatuksen, että mahdollisimman moni osallistuisi vuoden aikana järjestettäviin monipuolisiin tapahtumiin.

– Me itse teemme Parkanon näkyväksi sillä, että osallistumme ja arvostamme paikkakunnan palveluja. Meillä on täällä paljon hyvää!

Ryhmät: