Pieksämäen Seudun Hengitysyhdistys ry

Pieksämäen Seudun Hengitysyhdistys on Pieksämäen seudulla toimiva hengityssairaiden ja heidän läheistensä etujärjestö. Toimintamme tarkoituksena on parantaa hengityssairauksia sairastavan elämänlaatua.

Yhdistyksen Puheenjohtajana toimii hengitysasioiden asiantuntija ja pitkäaikainen aktiivi Susanna Vauhkonen. Ammattitaidon ja erikoisalan osaaminen löytyy psykiatriasta ja hoitotyöstä. Vahvuutena myös perhetyö ja perheohjaus sekä hän toimii myös tanssinohjaajana sekä sosiaalinen hevostoiminta kuuluu myös vahvana osana osaamisalaansa.

Susanna Vauhkonen pitää myös kokemustoimijaluentoja. Kokemustoimija on hengityssairas, joka on koulutuksessa hankkinut taitoja oman selviytymistarinansa jäsentämiseen ja kertomiseen.Susanna Vauhkonen esiintyy myös Skypen välityksellä.

sudenkorentoinen@gmail.com

Susannan motto:

Hymyä huuleen vastatuuleen.

Aihepiiri:

• lapsen sisäilmasairaus, astma, allergiat
  • hometaloselviytymistarina
  • työpaikalla sisäilmasairastuneen tarina
  • psyykkinen jaksaminen sairauden kanssa.

Palvelut:

Luennointi, keskustelutilaisuuskannanotot.

Ammattitausta ja osaaminen:

Psykiatrian ja hoitotyön ammattilainen, perhetyöntekijä ja perheohjaaja, tanssinohjaaja, sosiaalinen hevostoiminta.

Paikallinen yhdistys ja keikkailualue:

Pieksämäen Seudun Hengitysyhdistys ry, Etelä-Pohjois-Savo, Keski-Suomi, Skypen kautta koko Suomi.

Kokemus:

Yhdistysten tilaisuudet, Hengitysliiton koulutukset vertaisohjaajille, yrittäjien tilaisuus, oppilaitokset, sisäilmatilaisuudet, Skype kokemustarina.

Kokemustoimijan osaamiselle on paljon käyttömahdollisuuksia. Kokemustarinoilla on vaikuttava paikkansa sosiaali- ja terveysalan oppilaitoksissa, terveydenhuollon asiakasraadeissa, kuntalaiskuulemisissa, lääkärien koulutuksissa, vertaisryhmissä, kehittämishankkeissa, messuilla ja yhdistysten omissa tilaisuuksissa.

Kokemustoimijia voi tilata keikoille kouluttajapankista osoitteesta kokemuskoulutus.fi. Palvelu vaatii rekisteröitymisen. Nopeampi keino saada yhteys kokemustoimijaan on kysyä hänen yhteystietojaan osoitteesta kokemustoimija(a)hengitysliitto.fi.

Lähde: Hengitysliitto

Ryhmät: