Suolahuone

Kunto-Funktion suolahuone, Kaivokatu 29, Porvoo

Suolahuonehoito on vanha, luonnonmukainen hoitomenetelmä, jota käytetään erityisesti hengitysesinsairauksien ja iho-ongelmien hoitoon.

Hoitoa annetaan vuorisuolalla pinnoitetussa huoneessa, johon generaattorin avulla puhalletaan hengitysilmaan puhdasta suola-/ilmaseosta. Hyvin hienojakoiset suolahiukkaset kulkeutuvat hengitysteiden eri osiin, aina keuhkorakkuloihin saakka.

Suolahuonehoito sopii kaikenikäisille. Apua saa muun muassa kroonisiin hengityselinten tulehduksiin kuten astmaan, akuutteihin nenä- ja poskiontelotulehduksiin, kurkku-, silmä- ja korvatulehduksiin sekä allergioihin. Lisäksi apua on saatu erilaisten ihosairauksien hoidossa.

Tarjoamme Hengitysyhdistyksen jäsenille 10 euroa kerta/ henkilö, huoneeseen mahtuu kaksi henkilöä.