Asuinaluehanke etenee nyt hanketyöntekijän avustuksella

Julkaisuaika:
1.11.2016 13:37
Sisäilmasta sairastuneet ry:n asuinalauehankkeen määräaikaiseksi hankepäälliköksi on palkattu Katja Minkkinen, joka on toiminut yhdistyksen puheenjohtajana sen perustamisesta lähtien. Puheenjohtajan tehtävää tällä aikaa hoitaa varapuheenjohtaja Jari Kokko.

Sisäilmasta sairastuneet ry on aloittanut esiselvityshankkeen sisäilmasairaille, ympäristöyliherkille ja hengityssairaille soveltuvan asuinalueen kehittämiseksi. Hankkeen tavoitteena on rakentaa kokonaan uudenlainen ihmis- ja ympäristöystävällinen asuinalue Petäjäveden kuntaan Keski-Suomeen.

Alueelle on tarkoitus sijoittaa Sisäilmasairaiden hätämajoitusyksikkö ihmisille, jotka eivät voi vakavan oireilun vuoksi enää asua omassa kodissaan. Toinen isompi kokonaisuus on Sisäilmasairaiden toimintakeskus, jossa on tarkoitus järjestää koulutusta, kursseja, sopeutumisvalmennusta ja vapaa-ajan toimintaa alueen asukkaille ja muualta tuleville sisäilmasairaille, ympäristöyliherkille ja hengityssairaille. Toimintakeskuksen ajatuksena on toimia alueen asukkaiden yhteisenä olohuoneena.

Keskusten lisäksi alueelle on tarkoitus kehittää sisäilmasairaille soveltuvaa vuokra-asumista yhteistyössä rakentajakumppaneiden kanssa. Alueelle tulee myös omakotitalotontteja yksityishenkilöille.

Käynnissä olevaa esiselvityshanketta rahoittaa Euroopan maaseuturahasto paikallisen Vesuri ry:n kautta.

Lisätietoja. Katja Minkkinen, hankepäällikkö, puh. 040 763 2305

Ryhmät: