Suomen CF-yhdistys

Suomessa harvinaisella kystisellä fibroosilla on oma yhdistyksensä CF-asioiden eteenpäin viemiseksi. Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää kystistä fibroosia sairastavien ja heidän omaistensa sosiaali- ja oikeusturvaa, lisätä tietoa sairaudesta sekä edistää sairauden hoitoa ja siihen liittyvää tutkimusta maassamme. Pidämme tärkeänä vertaistukea CF-sairastavien ja heidän läheistensä kesken.

Yhdistys kerää myös varoja CF-stipendirahastoon, joka tukee CF-potilaiden liikuntaharrastusta. Yhdistyksemme perustettiin vuonna 2011 ja se on Hengitysliiton jäsenjärjestö.

Näiden nettisivujen ylläpito on yksi osa toimintaamme. Jos olet kiinnostunut yhdistystoiminnasta, CF-asioiden eteenpäin viemisestä maassamme ja/tai varainkeruu- ja vertaistukitoiminnasta, olet lämpimästi tervetullut joukkoomme. Työmäärän voit räätälöidä itsellesi sopivaksi ja toimia itseäsi erityisesti kiinnostavissa tehtävissä. Jo pelkät ideatkin ovat meille kullanarvoisia.

Liity Suomen CF-yhdistyksen jäseneksi. Jäsenmaksut:

• varsinainen ja toissijainen jäsen 20 €/vuosi
  • nuorisojäsen (15-20 -vuotias) 16 €/vuosi
  • perheenjäsen 16 €/vuosi
  • lapsijäsen (0-14 -vuotias) 0 €/vuosi.

Toissijaisella jäsenellä ei ole äänioikeutta vastaanottavassa yhdistyksessä.

Jos haluat lisätietoja tai sinua askarruttaa jokin kystiseen fibroosiin liittyvä asia, älä epäröi kysyä. Soita tai viestittele.

Yhdistyksen sähköpostiosoite: suomencf(a)hengitysyhdistys.fi

Yhteyshenkilöitä: