Turun Seudun Hengitysyhdistys - Åbonejdens Andningsförening

Turun Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Tavoitteemme on edistää hengityselinten sairauksia potevien ihmisten elämänlaatua ja parantaa heidän tasa-arvoista kohteluaan yhteiskunnassa. Haluamme myös toimia etujärjestönä, joka edistää kansanterveyttä ja ennaltaehkäisee keuhkosairauksia.

Yhdistyksen historia ulottuu kauas 40-luvulle. Toimintamme piirissä kokoontuu useita liikuntaryhmiä, vertaisryhmiä ja kuoro.  Tarjoamme jäsenillemme tapahtumia ja luentotilaisuuksia hengitysterveyteen liittyvistä aiheita. Jäseniä on vuoden 2017 lopulla runsaat 1 200. Toiminta-alueemme ulottuu lounaisessa Suomessa 20 kunnan alueelle.

Ryhmät kokoontuvat yhdistyksen toimitiloissa Turun ydinkeskustassa Käsityöläiskadulla, missä myös on yhdistyksen toimisto. Sieltä on saatavana materiaalia hengitysterveydestä.

Yhdistyksen jäsenmaksu on 25 euroa/vuosi. Sillä saa sekä liiton että yhdistyksen lehdet, osallistua edullisiin liikuntaryhmiin ja mielenkiintoisiin tapahtumiin, mahdollisuuden hakeutua liiton kuntoutuskursseille ym. ym. Liittymislinkki on etusivulla

Hallituksen kokoonpano vuosille  2018-2019 on:
Puheenjohtajana toimii Carola Aaltonen. Hallituksen jäseninä toimivat Jan-Erik Ehro, Liisa Myllykylä, Kai Rusi (vpj), Stina Saari, Erkki Teerimäki ja Heli Ylä-Outinen.

Yhdistyksen voimassa olevat säännöt löytyvät allaolevasta pdf-tiedostosta.

EsikatseluLiiteKoko
Säännöt_2017.pdf317.37 Kt