Joulukahvit

Marjatta Korhonen | Julkaistu 10.1.2018 09:49 | 0 Kommenttia

Yhdistyksen joulukahvit 16.12.2017

Sateisesta säästä huolimatta yhdistyksen joulukahveille pistäytyi runsas joukko jäseniä, joku pistäytyi lyhyeksi aikaa ja toinen saattoi jäädä vähän pitemmäksi aikaa jutustelemaan. Yhdistyksen omat tontut olivat ahkeroineet ja leiponeet toinen toistaan makoisampia leivonnaisia niin, että vieraita odotti varsinaisen juhlapöytä, kaikki oli laitettu niin kauniisti, että minultakin taisi suu jäädä auki hämmästyksestä. Iloinen puheensorina täyttikin kerhohuoneen ja tunnelma oli lämmin.

Puolen päivän jälkeen oopperalaulaja Klaus Pennanen tuli laulamaan ja laulattamaan joululauluja. Kyllähän laulu sitten kuuluvasti kajahtikin, monet tutut joululaulut suomeksi ja lisäksi vielä extralaulu italian kielellä.

Virallisena ohjelmanumerona oli kunniamerkin jako. Hengitysliitosta Eeva Palmroos jakoi liiton hopeisen kunniamerkin Eila Jokiselle tunnustuksena pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstä liiton ja sen jäsenyhdistyksen hyväksi. Arto Alanko piti puheen, jossa mainittiin Eila Jokisen ansioita yhdistyksessä ja Klaus Pennanen lauloi hänelle laulun ”Sua yli kaiken mä rakastan”. Eila Jokinen vastasi puheeseen ja me kaikki saimme kuulla enemmän yhdistyksen historiasta. Eila Jokinen muisteli yhdistyksessä aktiivisuusaikaansa hauskana aikana. Se oli aikaa, jolloin oli kaksi lankapuhelinta, jotka soivat tiiviiseen tahtiin, ja jäsenet kävivät henkilökohtaisesti toimistolla hoitamassa asioita. Kiirettäkin oli eri tavalla kuin nykyään: kerrankin molemmat puhelimet soivat yhtä aikaa ovikellon kanssa. Asiat hoidettiin yleensä kasvoista kasvoihin. Muistelua jatkettiin jakotilaisuuden jälkeen. Eila Jokinen avustaa yhdistystä edelleen, hän on taitava käsistään ja hänen töitään on jatkuvasti myytävänä yhdistyksen hyväksi.

Tilaisuus oli niin lämminhenkinen, että olisin toivonut, että Sinäkin olisit voinut olla yhdessä kanssamme.

Lopuksi arvottiin kuivakakku kaikkien kävijöiden kesken.

Kirjoita uusi kommentti
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.