Toiminta maanantai

Yhdistyksellä oli harvinaisen paljon ohjelmaa maanantaina 24.4. 2023 Puolen päivän aikaan järjestöassistentti vieraili Kysin Uniapnean ensitietopäivässä kertomassa yhdistyksen toiminnasta ja jäseneduista. Näitä KYS:in ensitietopäiviä järjestetään lähes kuukausittain vuorotellen astman ja uniapnean diagnoosin saaneille.

Iltapäivällä Alava-talolla vietettiin kevään viimeinen Toimintailtapäivä. Paikalle oli kokoontunut runsaasti jäseniä monipuolista ohjelmaa seuraamaan. Tilaisuuden alussa kiitettiin myös Kuopion paikallistoimikunnan pitkäaikaista puheenjohtajaa Urho Koistista lahjakortilla ja kukkasilla, toimikunnan hyväksi tehdystä työstä.

Paikalle oli kutsuttu fysioterapeutti Isto Paalimäki, Fysix Oy, kertomaan alaraajaongelmista. Isto havainnollisti hyvin asioita ja lopuksi yleisö kyseli rohkeasti monenlaisia asioita aiheesta. Tuttuun tapaan kevään viimeisellä kerralla oli suuret arpajaiset, joissa oli runsaasti palkintoja ja päävoittona matkalahjakortti. Päävoiton nappasi tällä kertaa Helmi Rinkinen, onnea Helmille.

Aulaan oli pystytetty akvarellimaalaustöiden näyttely, jonka avajaiset pidettiin samalla kertaa. Teoksia on näytteillä yhteensä 15 kpl ja ne ovat esillä 8.5. saakka, näyttelyyn on vapaa pääsy arkisin klo 9-16. Paikalla oli myös toimikunnan akvarellimaalausryhmän jäseniä, jotka kertoivat harrastuksesta. Ryhmä jatkaa toimintaa Suokadun palvelutalolla jälleen syyskuun puolessa välin, jolloin mukaan toivotaan uusia jäseniä.

Maanantain kruunasi vielä yhdistyksen Kevätkokous, joka pidettiin Viestikadulla kokoustila Jalavassa. Jäsenet jaksoivat vielä osallistua runsain joukoin illan kokoukseen, vaikka päivällä olikin jo paljon ohjelmatarjontaa. Kevätkokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntömääräiset asiat ja juotiin vappuviikon teeman mukaan munkkikahvit.

Fysioterapeutti Isto Paalimäki
Alava-talon salissa oli mukavasti jäseniä
Matkalahjakortin voittanut Helmi Rinkinen ja puoliso Pertti, joka vietti myös nimipäivää